dokumentasi home visit 2015

3
DOKUMENTASI HOME VISIT 2015 PENGENALAN Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI) SMK Putra pada tahun ini mengadakan lawatan ke rumah pelajar (Home Visit) bertujuan mengeratkan hubungan di antara ibubapa dan pelajar dengan warga pendidik Program Pendidikan Khas Integrasi ( PPKI) SMK Putra. Program yang dilaksanakan ini telah dimasukkan di dalam diari PPKI Putra sebagai program tahunan dimana ianya merupakan platform penting dalam meningkatkan keharmonian di dalam keluarga besar PPKI yang merangkumi guru-guru,ibubapa pelajar dan juga Pembantu Pengurusan Murid (PPM). Dengan wujudnya hubungan dan keharmonian tersebut, maka perhubungan silaturrahim antara ibubapa, pelajar serta guru dapat dieratkan lagi dengan baik. Pelaksanaan program ini juga turut membantu dalam proses pembelajaran pelajar-pelajar sememangnya amat penting kerana proses pembelajaran tidak hanya terhenti di sekolah sahaja dan kesinambungannya adalah perlu supaya wujud satu medan komunikasi yang positif antara guru-guru, ibubapa dan pelajar ke arah kecemerlangan pelajar-pelajar dan keutuhan PPKI. OBJEKTIF Objektif Lawatan Ke Rumah Pelajar (Home Visit) PPKI Putra ini ialah: i) Mengenalpasti latar belakang murid dan keluarga.

Upload: mekyah

Post on 14-Nov-2015

12 views

Category:

Documents


2 download

DESCRIPTION

HOME VISIT

TRANSCRIPT

DOKUMENTASI HOME VISIT 2015

PENGENALANProgram Pendidikan Khas Integrasi (PPKI) SMK Putra pada tahun ini mengadakan lawatan ke rumah pelajar (Home Visit) bertujuan mengeratkan hubungan di antara ibubapa dan pelajar dengan warga pendidik Program Pendidikan Khas Integrasi ( PPKI) SMK Putra. Program yang dilaksanakan ini telah dimasukkan di dalam diari PPKI Putra sebagai program tahunan dimana ianya merupakan platform penting dalam meningkatkan keharmonian di dalam keluarga besar PPKI yang merangkumi guru-guru,ibubapa pelajar dan juga Pembantu Pengurusan Murid (PPM). Dengan wujudnya hubungan dan keharmonian tersebut, maka perhubungan silaturrahim antara ibubapa, pelajar serta guru dapat dieratkan lagi dengan baik. Pelaksanaan program ini juga turut membantu dalam proses pembelajaran pelajar-pelajar sememangnya amat penting kerana proses pembelajaran tidak hanya terhenti di sekolah sahaja dan kesinambungannya adalah perlu supaya wujud satu medan komunikasi yang positif antara guru-guru, ibubapa dan pelajar ke arah kecemerlangan pelajar-pelajar dan keutuhan PPKI.

OBJEKTIFObjektif Lawatan Ke Rumah Pelajar (Home Visit) PPKI Putra ini ialah:i) Mengenalpasti latar belakang murid dan keluarga.ii) Perbincangan bersama dapat merapatkan hubungan silaturahim antara warga pendidik dengan ibubapa serta pelajar.iii) Menjalinkan persefahaman antara guru, pelajar dan ibu bapa dalam memahami konsep pengajaran dan pembelajaran (P&P) Pendidikan Khas.iv) Menerapkan nilai berkerjasama dan bantu-membantu dalam kalangan guru, pelajar, dan ibu bapa.v) Menjalinkan hubungan baik antara guru,ibu bapa dan pelajar serta menangani masalah yang timbul.

MAKLUMAT PERLAKSANAAN

Tarikh: 23 Februari 2015, 22 Jun 2015, 17 Ogos 2015 dan 5 Oktober 2015Hari : IsninMasa: 1.30 2.30 petang

Berikut adalah jadual lawatan ke rumah pelajar (Home Visit)2015Bil.TarikhNama MuridAlamat Rumah

1.23 Februari 2015

Mohd Zaki Bin Alfian

Lot 21 Tapak PPRT Paya Bongga, Kg. Darau, 22000 Jerteh, Terengganu

2.22 Jun 2015Suhaimiey Bin Muhammad Salleh @ Zawawi

Kg.Bukit Rambutan, 22000 Jerteh, Terengganu

3.17 Ogos 2015Nik Muhammad Hishamudin Bin Mat Tadjari

231, Jalan Pasir Akar, Kg.Lubuk Kawah,22000 Jerteh, Terengganu

4.5 Oktober 2015Mohamad Shahrul Amizan Bin Mat SaieKg.Baru Bukit Rambutan Jabi, 22000 Jerteh Terengganu.