anggaran belanjawan bi- 2016

7
KERTAS KERJA PANITIA BAHASA INGGERIS 2016 : PENGENALAN Usaha memperkukuhkan penguasaan dalam Bahasa Inggeris dalam kalangan murid SMK Sungai Burong adalah satu langkah bijak yang perlu direalisasikan demi menjamin pencapaian yang cemerlang dalam peperiksaan. Oleh itu, panitia Bahasa Inggeris SMK Sungai Burong,telah mengambil inisiatif menyediakan pelbagai ABM serta BBM bagi membantu guru melaksanakan pelbagai program kecemerlangan diperingkat sekolah. Ini sejajar dengan dasar Memartabatkan Bahasa Malaysia,Memperkukuh Bahasa Inggeris (MBMMBI) oleh Kementerian Pendidikan Malaysia. RASIONAL Persekitaran sekolah yang kondusif bagi berinformatif berupaya menjana minda pelajar supaya lebih positif,kritis,kreatif serta aktif melalui perantara Bahasa Inggeris. OBJEKTIF Memupuk penguasaan Bahasa Inggeris yang sempurna dengan penggunaan kosa kata dan tatabahasa yang betul dan tepat. Menjana minda pelajar supaya lebih positif,kritis,kreatif serta aktif melalui persekitaran yang kondusif dan berinformatif dalam Bahasa Inggeris. Menggalakkan dan mewujudkan kerjasama dan perkongsian idea dan informasi secara kolaboratif dalam kalangan para peserta dari pelbagai latar social. Menggalakkan para peserta menggunakan Bahasa Inggeris dalam perbualan dan aktiviti harian sebagai usaha kea rah memperkukuh Bahasa Inggeris untuk tujuan globalisasi serta kecemerlangan dalam peperiksaan PT3 dan SPM 2016 Melaksanakan dasar kerajaan dengan pelaksanaan program MBMMBI. SASARAN 1. Pelajar-pelajar berpotensi cemerlang dari Tingkatan 3 (PT3) dan Tingkatan 5 (SPM). 2. Pelajar Tingkatan 1,2,dan 4 yang mempunyai harapan lulus.

Upload: airani-idani

Post on 10-Jul-2016

33 views

Category:

Documents


5 download

DESCRIPTION

SCHOOL

TRANSCRIPT

Page 1: Anggaran Belanjawan BI- 2016

KERTAS KERJA PANITIA BAHASA INGGERIS 2016 :

PENGENALAN

Usaha memperkukuhkan penguasaan dalam Bahasa Inggeris dalam kalangan murid SMK Sungai Burong adalah satu langkah bijak yang perlu direalisasikan demi menjamin pencapaian yang cemerlang dalam peperiksaan. Oleh itu, panitia Bahasa Inggeris SMK Sungai Burong,telah mengambil inisiatif menyediakan pelbagai ABM serta BBM bagi membantu guru melaksanakan pelbagai program kecemerlangan diperingkat sekolah. Ini sejajar dengan dasar Memartabatkan Bahasa Malaysia,Memperkukuh Bahasa Inggeris (MBMMBI) oleh Kementerian Pendidikan Malaysia.

RASIONAL

Persekitaran sekolah yang kondusif bagi berinformatif berupaya menjana minda pelajar supaya lebih positif,kritis,kreatif serta aktif melalui perantara Bahasa Inggeris.

OBJEKTIF

Memupuk penguasaan Bahasa Inggeris yang sempurna dengan penggunaan kosa kata dan tatabahasa yang betul dan tepat.

Menjana minda pelajar supaya lebih positif,kritis,kreatif serta aktif melalui persekitaran yang kondusif dan berinformatif dalam Bahasa Inggeris.

Menggalakkan dan mewujudkan kerjasama dan perkongsian idea dan informasi secara kolaboratif dalam kalangan para peserta dari pelbagai latar social.

Menggalakkan para peserta menggunakan Bahasa Inggeris dalam perbualan dan aktiviti harian sebagai usaha kea rah memperkukuh Bahasa Inggeris untuk tujuan globalisasi serta kecemerlangan dalam peperiksaan PT3 dan SPM 2016

Melaksanakan dasar kerajaan dengan pelaksanaan program MBMMBI.

SASARAN

1. Pelajar-pelajar berpotensi cemerlang dari Tingkatan 3 (PT3) dan Tingkatan 5 (SPM).2. Pelajar Tingkatan 1,2,dan 4 yang mempunyai harapan lulus.

ANGGARAN PERBELANJAAN ABM

Page 2: Anggaran Belanjawan BI- 2016

BIL BARANGAN KUANTITI JUMLAH (RM)

1 Modul Menguasai PT3 Bahasa Inggeris-SASBADITingkatan 1

115 x 9.90 RM 1138.50

2 Top Ace English Tingkatan 5 (SPM) 40 x 8.95 RM 358.00

3 Literature Component Tingkatan 4 40 x 7.90 RM 316.00

4 Understanding New Literature Tingkatan 5 40 x 8.35 RM 334.00

5

6

JUMLAH 235 RM2146.50

ANGGARAN PERBELANJAAN MINGGU BAHASA INGGERIS

BIL BAHAN /ALATAN KUANTITI

1 Pen + Pensil + Pemadam 100 set

2 Pemain Cakera Padat /Radio 1 set

3 Kamus 40 buah

4 Gam + Gunting 40 set

5 Kertas Pembentangan 2 gulung

6 Kertas A4 5 rim

7 Pen Marker (Merah,Biru,Hitam) 2 dozen

8 Sijil Peserta 100 keping

9 Hadiah Peserta 50 set

PENUTUP

Page 3: Anggaran Belanjawan BI- 2016

Program ini diharap dapat memberi peluang kepada murid-murid mengalami sendiri semua aktiviti yang dirangka melalui perantara Bahasa Inggeris. Oleh itu, komitmen dan kerjasama dari semua pihak yang teribat sangat dialu-alukan. Semoga usaha murni ini dapat memberi manfaat kepada pelajar dan seterusnya akan membantu mereka memupuk minat terhadap mata pelajaran Bahasa Inggeris seterusnya memperoleh keputusan cemerlang di dalam peperiksaan PT3 dan SPM pada tahun ini.

Sekian,terima kasih.

Disediakan oleh,

………………………………………………………….(SITI HARAIN BINTI MD. SISUT)Setiausaha,Panitia Bahasa Inggeris

Disemak oleh,

…………………………………………………………(PN. SITI ROZAININ BINTI JEMAIN)Guru Kanan Mata Pelajaran,Bidang Bahasa,SMK Sungai Burong.

Disahkan oleh,

………………………………………………………….(TN. HJ. AHMAD SA’ARI BIN MUHAMMAD)Pengetua,SMK Sungai BUrong,45500 Tanjong Karang Selangor.

Page 4: Anggaran Belanjawan BI- 2016
Page 5: Anggaran Belanjawan BI- 2016

SMK SUNGAI BURONG,45500 TANJONG KARANG,SELANGOR.

KERTAS KERJAPEMBELIAN PERALATAN

PENGAJARAN DALAM PEMBELAJARAN

PANITIA BAHASA INGGERIS