kertas pengelolaan pertandingan nrc 2012 v edit lepas mesy jkp 1 2012

55
KERTAS KONSEP PENGELOLAAN PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN 2012 1

Upload: mie-isa

Post on 13-Sep-2015

268 views

Category:

Documents


9 download

DESCRIPTION

NRC

TRANSCRIPT

KERTAS KONSEP PENGELOLAAN PERTANDINGAN

KERTAS KONSEP PENGELOLAAN PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN 2012

KERTAS KONSEP PENGELOLAANPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN 2012 ___________________________________________________________________

TAJUKPertandingan Robotik Peringkat Kebangsaan (NRC) 2012

TUJUANKertas ini merupakan panduan untuk mendapatkan maklumat berkenaan keperluan pengurusan, peralatan, fasiliti, guna tenaga dan anggaran belanja mengurus bagi tujuan pengelolaan Pertandingan Robotik Peringkat Kebangsaan (NRC) 2012.

Perancangan secara teratur adalah perlu bagi memastikan pelaksanaan pengelolaan pertandingan ini berjalan dengan lancar demi menjaga imej Jabatan Pelajaran Negeri Johor selaku pengelola. Kertas ini juga merupakan sebahagian daripada dokumen yang akan menjadi rujukan pada masa akan datang, serta bagi memenuhi tuntutan keperluan dokumentasi untuk tujuan pengiktirafan MS ISO.

LATAR BELAKANGPada 29 Januari 1999, Jemaah Menteri telah memutuskan bahawa murid-murid sekolah harus diberi pengetahuan dan kemahiran dalam bidang komputer dan robotik sebagai usaha melahirkan generasi multi-tasking yang berkemahiran dalam bidang ICT, rekacipta, inovasi sains, teknologi dan robotik. Elemen ini diterapkan dalam subjek Kemahiran Hidup, Reka Cipta dan Sains yang berperanan meningkatkan akses kepada pendidikan yang cemerlang dan berkualiti.

Kegiatan robotik bermula di sekolah pada tahun 2005. Sebanyak 3,091 pasukan telah mengambil bahagian dalam Pertandingan Robotik Peringkat Zon, Kebangsaan dan seterusnya ke peringkat antarabangsa. Pada tahun 2006, Kementerian Pelajaran telah membekalkan set peralatan robotik kepada 150 buah sekolah rendah dan 150 buah sekolah menengah seluruh negara.

Malaysia telah ditawarkan menjadi tuan rumah kepada Pertandingan World Robot Olympiad (WRO) 2012 oleh Jawatankuasa Eksekutif WRO berdasarkan prestasi negara yang cemerlang dan membanggakan sehingga Malaysia berjaya muncul sebagai juara dunia selama dua tahun berturut-turut pada tahun 2009 di Pohang, Korea dan di Manila pada tahun 2010. Pada 26 November 2010, Jemaah Menteri telah bersetuju agar Malaysia menganjurkan Pertandingan WRO pada tahun 2012.

MATLAMATPengelolaan pertandingan ini menekankan aspek kesederhanaan dan langkah penjimatan tanpa meminggirkan aspek kualiti serta kemeriahan pertandingan yang dianjurkan. Pengurusan guna tenaga secara minimum dan memaksimakan output dengan cara penggabungan bidang tugas secara bijak.

OBJEKTIFAntara objektif pengelolaan pertandingan ini ialah:i. Untuk mempergiat transformasi dalam bidang kokurikulum khususnya dalam bidang inovasi dan rekacipta yang berteraskan sains, teknologi ICT dan robotik.ii. Memberi peluang kepada murid-murid untuk melonjakkan pencapaian bertaraf dunia.iii. Memupuk interaksi intelektual dan perkongsian ilmu dari pelbagai perspektif berkaitan isu-isu semasa pendidikan.iv. Meluaskan rangkaian dan membina jaringan pendidikan baru di kalangan peserta-peserta dan guru-guru pembimbing.v. Menjalinkan hubungan dan kerjasama yang menyumbang kepada pemantapan dan peningkatan kualiti pendidikan dalam bidang kokurikulum.

MAKLUMAT PELAKSANAANi. Pertandingan ini akan dikendalikan oleh satu Jawatankuasa Induk yang dipengerusikan oleh YBhg. Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia dan Jawatankuasa Pengelola yang dipengerusikan oleh YBhg. Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Johor. ii. Senarai lengkap Jawatankuasa Induk, Jawatankuasa Pengelola dan Jawatankuasa Kerja adalah seperti di Lampiran: iii. Skop bidang tugas adalah seperti di Lampiran: iv. Cadangan mesyuarat-mesyuarat adalah seperti di Lampiran :

MAKLUMAT PENGELOLAANi. Pertandingan ini dijadualkan seperti berikut:Tarikh:24 hingga 26 September 2012.Tempat:The Zon Regency by the Sea Johorii. Jadual Pertandingan dan Penyesuaian Gelanggang adalah seperti di Lampiran: iii. Peraturan Pertandingan adalah seperti di Lampiran:iv. Atur Cara Pentadbiran Pengelolaan Pertandingan adalah seperti di Lampiran:

PENYERTAANPenyertaan ialah dalam kalangan murid-murid dari tiga peringkat umur iaitu:i. Murid-murid Tahap 2 Sekolah Rendah yang berumur di antara 10 hingga 12 tahun.ii. Murid-murid Sekolah Menengah Rendah yang berumur di antara 13-15 tahun.iii. Murid-murid Sekolah Menengah Atas yang berumur di antara 16-17 tahun.

MAKLUMAT PERTANDINGAN i. Tema Pertandingan: Robots Connecting People.ii. Kategori-kategori pertandingan adalah seperti berikut :a. Kategori Litar Sekolah Rendah b. Kategori Sekolah Rendah Terbuka c. Kategori Litar Sekolah Menengah Rendah d. Kategori Sekolah Menengah Rendah Terbuka e. Kategori Litar Sekolah Menengah Atas f. Kategori Sekolah Menengah Atas Terbuka g. Kategori Robot Soccer Gen 11iii. Analisis penyertaan mengikut negeri dan kategori adalah seperti di Lampiran:

PENGANGKUTANPengangkutan bagi keperluan-keperluan berikut :i. Kontinjen (Sabah/ WP Labuan dan Sarawak)-2 buah basii. VIP/VVIP-2 buah keretaiii. Jawatankuasa Keselamatan-1 buah kereta

MAKLUMAT PENGINAPANi. Penginapan kontinjen negeri akan diuruskan mengikut bilangan yang telah ditetapkan/didaftarkan oleh pihak KPM. ii. Segala urusan tempahan tambahan untuk penginapan,hendaklah diuruskan sendiri oleh pihak kontinjen.iii. Data anggaran keperluan penginapan adalah seperti di Lampiran:

MAKANAN/JAMUANMakanan disediakan 3 kali sehari di hotel penginapan untuk semua kontinjen negeri yang berdaftar dan ahli Jawatankuasa yang terlibat sahaja.

MAJLIS PERASMIAN PENUTUP & PENYAMPAIAN HADIAHi. Majlis Perasmian Penutup dan Penyampaian Hadiah akan diadakan pada:Tarikh:26 September 2012.Masa:9.30 pagiTempat:The Zon Regency by the sea JohorVVIP:YB Timbalan Menteri / DYMM Sultan Johorii. Atur cara majlis Perasmian Penutup adalah seperti di Lampiran :

CENDERAMATAKeperluan pingat, sijil dan cenderamataadalah seperti diLampiran: i. Menteri/KPM- 3 unit ii. Ketua Kontinjen Negara- 16 unitiii. Hakim- 10 unit

PENGISIAN LAIN

i. Pameran:Pameran hasil inovasi dalam bidang Sains, Teknologi, ICT dan robotik dari universiti tempatan, Institut Pengajian Tinggi Awam dan Swasta atau agensi luar.

ii. Pameran Aktiviti Kokurikulum:Pameran aktiviti-aktiviti Kokurikulum murid meliputi semua bidang khususnya Sains dan Teknologi yang menyumbang kepada 10% markah kokurikulum.

iii.Konferens:Konferens pendidikan atau pembentangan kertas kerja.Jemputan kepada semua warga KPM, JPN, sekolah-sekolah rendah dan menengah seluruh Malaysia.

iv. Lawatan Sambil Belajar:Lawatan sambil belajar ke Legoland.

FAKTOR KESELAMATANi.Faktor keselamatan adalah amat diutamakan. Keselamatan harta benda di premis penginapan dan pertandingan serta barang-barang peribadi adalah menjadi tanggungjawab mutlak semua peserta kontinjen.ii.Pihak urus setia tidak bertanggungjawab atas sebarang kecuaian yang berlaku. Kontinjen dinasihatkan untuk menyimpan barang berharga seperti laptop, barang kemas dan sebagainya di peti besi hotel penginapan.iii.Sebarang kerosakan yang berlaku di hotel penginapan adalah di bawah tanggungan kontinjen masing-masing.iv.Ketua Kontinjen dan Pengurus Pasukan adalah bertanggungjawab sepenuhnya terhadap keselamatan murid-murid masing-masing sebelum, semasa dan selepas pertandingan.v.Pihak pengelola akan mengambil langkah keselamatan dengan menempatkan anggota keselamatan di lokasi pertandingan dan penginapan bagi memastikan keselamatan di lokasi pertandingan dan penginapan adalah terjamin.vi.Pihak pengelola juga akan memaklumkan pihak hospital yang terdekat untuk menempatkan pasukan paramedic di lokasi pertandingan dan penginapan.

IMPLIKASI KEWANGANi. Penganjuran pertandingan ini akan menggunakan peruntukan khas yang diturunkan oleh KPM kepada pengelola.ii. Perincian Anggaran Belanja Mengurus pertandingan dilampirkan di Lampiran:

IMPLIKASI PROGRAMi. Merealisasikan hasrat kerajaan dalam melaksanakan transformasi dalam bidang kokurikulum.ii. Memberi peluang kepada murid-murid yang terlibat untuk berkumpul serta beramah mesra dalam suasana harmoni serta ceria.

PENUTUP

Pihak Pengelola amat berharap akan menjadi penganjur terbaik dan meninggalkan kenangan manis kepada semua kontinjen yang terlibat. Semoga pertandingan ini dapat meningkatkan motivasi peserta serta mencetus minat yang mendalam terhadap aktiviti kokurikulum khususnya dalam bidang rekacipta dan inovasi sains selain merealisasikan hasrat kerajaan untuk menjadikan inovasi dalam bidang sains, teknologi dan robotik sebagai cabang pemangkin kegemilangan bangsa dan negara Malaysia.

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012JAWATANKUASA INDUK

Penaung:YAB. Tan Sri Dato Sri Hj. Muhyiddin b. Hj. Mohd. Yassin Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia

YB. Datuk Ir. Dr. Wee Ka SiongTimbalan Menteri Pelajaran Malaysia (I)

YB. Dr. Hj. Mohd. Puad b. ZarkashiTimbalan Menteri Pelajaran Malaysia (II)Penasihat:YBhg. Tan Sri Abd Ghafar b. Mahmud Ketua Pengarah Pelajaran MalaysiaPengerusi:Tn. Hj. Sufaat b. Tumin Timbalan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia (Sektor Operasi Pendidikan)

Timbalan:Tn. Hj. Muhamat Roli b. Hj. Hassan Pengerusi Pengarah Bahagian Kokurikulum dan Kesenian

Naib:En. Mohd. Nor b. A.GhaniPengerusi Pengarah Pelajaran Johor Setiausaha:Tn. Hj. Mohd. Anuar b. Abdul Hamid Ketua Penolong Pengarah KananBahagian Kokurikulum dan KesenianNaib:Ketua Penolong Pengarah KoakademikSetiausaha Bahagian Kokurikulum dan Kesenian

Penolong:Pembantu Penolong PengarahSetiausaha Bahagian Kokurikulum dan Kesenian

Bendahari:Penolong Pengarah Khidmat PengurusanBahagian Kokurikulum dan Kesenian

Ex-Officio:Sasbadi Sdn. Bhd.AhliPengarah Pelajaran PerlisPengarah Pelajaran KedahPengarah Pelajaran Pulau PinangPengarah Pelajaran PerakPengarah Pelajaran SelangorPengarah Pelajaran Negeri SembilanPengarah Pelajaran MelakaPengarah Pelajaran PahangPengarah Pelajaran KelantanPengarah Pelajaran TerengganuPengarah Pelajaran Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur&Putrajaya)Pengarah Pelajaran SabahPengarah Pelajaran SarawakPengarah Pelajaran Wilayah Persekutuan Labuan

JAWATANKUASA PENGELOLAPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012 Pengerusi:En. Mohd Nor Bin A.GhaniPengarah Pelajaran JPN Johor

Timbalan: En. Md. Hasidin Bin ZainiPengerusi Timbalan Pengarah Pelajaran Johor

Naib: Tn. Hj. Shaharudin Bin SharifPengerusi Ketua Sektor, Sektor Pengurusan Pembangunan KemanusiaanSetiausaha: Tn. Hj. Kamarudin Bin Mohamad TahirKetua Unit Kokurikulum JPN Johor

Penolong: En. Azmi Bin AbuSetiausaha Penolong Pengarah Kokurikulum JPN Johor

Bendahari:Unit Kewangan JPN Johor

Ex-Officio:Pn. Noorzalina Binti Zainal AbidinPembantu Penolong PengarahBahagian Kokurikulum dan Kesenian

Ahli Jawatankuasa: Ketua Sektor Khidmat Pengurusan dan Pembangunan Ketua Sektor Jaminan KualitiKetua Sektor Pengurusan SekolahKetua Sektor Pengurusan AkademikKetua Sektor Pendidikan Islam dan MoralKetua Sektor Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri JohorPengarah SUK JohorPengarah Unit Sains & ICT Kerajaan Negeri JohorPengarah Hospital Sultanan Aminah, Johor BahruPolis Diraja Malaysia Kontinjen Johor BahruSasbadi Sdn. Bhd.Pegawai Pelajaran Daerah, PPD Pasir Gudang Pegawai Pelajaran Daerah, PPD Johor Bahru Pegawai Pelajaran Daerah, PPD Kulaijaya Pegawai Pelajaran Daerah, PPD Kota Tinggi Pegawai Pelajaran Daerah, PPD Pontian Pegawai Pelajaran Daerah, PPD Batu Pahat Pegawai Pelajaran Daerah, PPD Kluang Pegawai Pelajaran Daerah, PPD Mersing Pegawai Pelajaran Daerah, PPD MuarPegawai Pelajaran Daerah, PPD Segamat

JAWATANKUASA KERJA PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012

Bil.JAWATANKUASAISNTITUSI/SEKOLAH

1 Urus Setia Pn. Yama Bt. Yamin Pembantu Tadbir, Unit Kokurikulum Tn. Hj. Mohd Salleh B. Mohd Noor, Penolong PPD Kokurikulum Batu Pahat Hanuar b. Misron Penyelia Sukan PPD Kluang

2Jawatankuasa Teknikal dan Statistik Tengku Hazrul TengkuHaizar (Sasbadi) Urus Setia

3Jawatankuasa Kepegawaian dan Penghakiman En. Norazmi b. Mohd Nor Penolong PPD Kokurikulum Mersing En. Jehani Sidek Pengetua, SMK Dato Jaafar, JB. Tengku Hazrul TengkuHaizar (Sasbadi)

4 Jawatankuasa Media dan Publisiti Jabatan Penerangan Johor Pn Hjh. Zainab Bt. Johari Pengetua, SMK Pasir Gudang 2

5 Jawatankuasa Buku Cenderamata Tengku Hazrul TengkuHaizar Sasbadi Sdn Bhd Urus Setia

6Jawatankuasa Jemputan, Sambutan dan Protokol SUK Johor Ketua Unit, Unit Perhubungan, SPS, JPNJ. Tn. Hj. Ishak b. Ismail Penolong PPD Kokurikulum Kota Tinggi SMK Seri Kota Puteri

7Jawatankuasa Makanan dan Jamuan Rasmi Pn. Hjh. Kamisah Bt. Aziz Pengetua, SMK Permas Jaya 3

8Jawatankuasa Pendaftaran dan Penginapan Mohd. Nor Ismail b. Mohd Said Penolong PPD Kokurikulum Johor Bahru Pn. Suhaila Bakit Penolong PPD Kokurikulum Pasir Gudang SK Permas Jaya 1

9 Jawatankuasa Perhubungan dan LOi) VVIP & VIP *ii) Kontinjen Negeri/JPN** Tn. Hj. Mohd Bakri b. Hj. Mat Diah Ketua Unit, Unit Perhubungan, SPS, JPNJ * Pn. Norlilawati bt. Mohamed Guru Besar, SK Taman Rinting 2 **

10 Jawatankuasa Pengangkutani) VVIP & VIP *ii) Kontinjen Negeri/JPN**

Unit Perkhidmatan, SK2P, JPNJ * Pn. Zaiton Bt. Hussein Pengetua, SMK Desa Tebrau **

11Jawatankuasa Majlis Perasmian Penutup dan Penyampaian Hadiah En. Nordin b. Rukhani Penyelia Kokurikulum PPD Pasir Gudang En. Nasuha B. Paiman Pengetua, SMK Dato Penggawa Timur

12Jawatankuasa Sijil, Hadiah dan Cenderamata Rostam Harun Penolong PPD Koakademik Muar Cik Hamidah Bt. Mahmood Pengetua, SMK Permas Jaya 2 Sasbadi

13Jawatankuasa Siaraya, Rakaman dan Dokumentasi Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Johor (BTPN Johor) Guru Besar, SK Kota Masai

14Jawatankuasa Keselamatan, Kebajikan dan Kecemasan Polis, IPK Johor Bahru Hospital Sultanah Aminah Pengetua, SMK Taman Megah Ria

15 Jawatankuasa Persiapan Tempat Tengku Hazrul TengkuHaizar (Sasbadi) Izzudin b. Ikhsan Penolong PPD Kokurikulum Kluang Tn. Hj. Borhanudin b. Mansor Pengetua, SMK Permas Jaya 1

16 Jawatankuasa Persembahan En Azhar Mokhtar Penolong Pengarah Seni & Kebudayaan Unit Kokurikulum, JPNJ Tn. Hj. Yahya b. Suip Pengetua, SMK Bandar Seri Alam

17 Jawatankuasa Pameran (Booth) Pn. Junaidah Bt. Mohd Noh Pegawai Sains, Unit Sains & ICT Negeri Johor Fauzan Hanafi Penyelia HEM, PPD Pontian

18 Jawatankuasa Konferens Muhamad Adzam Shah B. Mardi Penolong PPD Kokurikulum Segamat Pn. Salleha bt. Abd. Kahar Pengetua, SMK Pasir Gudang

19 Jawatankuasa Lawatani) Lawatan Sekolah (menonton) *ii) Lawatan Ke Legoland Malaysia** Pn. Hjh. Adiba A.Manan Guru Besar, SK Permas Jaya 2 En. Ellanggovan a/l Savarimuthu Penolong PPD Kokurikulum Kulaijaya

SKOP & BIDANG TUGAS JAWATANKUASAPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012

BilJawatanKuasaPerincian TugasKeperluan

1Urus Setiaa. Menyelaras perjalanan pertandingan.b. Mendapatkan keperluan setiap JK. Bilik Urus setia Borang Pendaftaran Walkie-talkie

2Teknikal & Statistik

a. Menyediakan peraturan pertandingan yang lengkap untuk setiap kategori.b. Bersedia dengan elemen of surprise dan makluman kepada semua jurulatihsemasa mesyuarat.c. Menyediakan jadual penyesuaian gelanggang.d. Menyediakan jadual pertandingan.e. Menyediakan borang-borang pertandingan.f. Menyediakan gelanggang untuk litar pertandingan bagi kategori biasa.g. Menyediakan booth bagi pertandingan kategori terbuka.h. Menyediakan tempat pertandingan berdasarkan keperluan setiap pertandingan. i. Memastikan perjalanan pertandingan berjalan dengan teratur dan licin. j. Menyediakan petugas yang bersesuaian untuk membantu JK Teknikal di tempat pertandingan.

bilik Teknikal gelangggang litar pertandingan bagi setiap kategori booth pertandingan peraturan pertandingan bagi setiap kategori. jadual pertandingan tempat pertandingan Keperluan Peralatan

3Kepegawaian & Penghakiman

a. Mengadakan mesyuarat untuk para hakim.b. Menyediakan borang penghakiman.c. Jadual penghakiman.d. Menyediakan borang yang bersesuaian untuk merekod pemenang-pemenang mengikut kategori pertandingan. e. Berhubung dengan ketua Hakim untuk mendapatkan keputusan-keputusan rasmi setiap pertandingan untuk didokumentasikan. f. Keputusan-keputusan rasmi diserahkan kepada Urusetia, JK Hadiah.

Bilik Mesyuarat Jadual Hakim Borang Penghakiman Komputer Pencetak Borang Keputusan Pertandingan

4Media & Publisitia. Berhubung dengan pihak media-surat khabar dan televisyen bagi tujuan promosi.b. Menempah back drop, banner & bunting yang mencukupic. Mengantung back drop, banner & bunting di tempat-tempat berkenaan.

Rekabentuk back drop, banner, bunting Media:surat khabar, televisyen

5Buku Cenderamataa. Menyediakan draf Buku Program b. Mendapatkan kata-kata aluan daripada orang-orang berkenaan beserta gambar.c. Berhubung dengan urusetia mengenai tempahan buku.program.d. Memastikan penyediaan buku program pada Majlis Penutupan adalah mencukupi.e. Mengagihkan buku program semasa hari majlis berlangsung.

Draf Buku Program Design Muka Depan Cadangan isi kandungan Kata Alu-aluan Menteri Kata Alu-Aluan KPPM Kata Alu-Aluan Pengarah BKK Kata Alu-Aluan (Sasbadi) Urusetia (no telefon) Senarai JK Senarai Penyertaaan Jadual Pertandingan Syarat-syarat Pertandingan Aturcara Penutupan Rasmi Jadual Konferens Senarai Pameran Maklumat Hotel Penginapan No. telefon kecemasan Lain-lain

6Jemputan, Sambutan & Protokola. Menyediakan senarai jemputan ke majlis pembukaan, penutup dan jamuan rasmi.b. Menyedia dan menghantar surat/ kad jemputan.c. Merancang acara sambutan VVIP. (pocket show)d. Menyediakan senarai semak kehadiran dif-dif jemputan dan senarai kehadiran terkini.e. Memastikan kedudukan jemputan adalah mengikut protokol.f. Membuat tagging tempat.

Kad jemputan Senarai jemputan Tagging Floor Plan

7Makanan & Jamuan Rasmia. Menyediakan menu makanan peserta yang bersesuaian dan selamat.b. Menyusun atur pengagihan dan penyediaan makanan kepada peserta, hakim, urusetia, petugas dan jemputan.c. Menyediakan menu jamuan perasmian penutup yang bersesuaiand. Menyediakan tempat jamuan yang bersesuaian untuk peserta, guru pengiring, urusetia dan jemputan. e. Menyediakan kupon makanan untuk peserta dan urusetia (pelajar) mengambil makanan. f. Menyelia pengurusan jamuan semasa makan VIPg. Memastikan tahap kebersihan makanan yang disediakan adalah selamat untuk dimakan. h. Memastikan tahap kebersihan sebelum, semasa dan selepas majlis adalah terjaga Menu Makanan di hotel penginapan Menu di tempat pertandingan, seminar dll. Menu Majlis Pembukaan Menu Jamuan Rasmi Menu Majlis Penutup

8Pendaftaran & Penginapan

a. Memastikan bilangan bilik adalah selari dengan bilangan penyertaan murid, tutor, pegawai dan hakim adalah mencukupi.b. Menyelaras agihan bilik.c. Menyediakan senarai semak pendaftaran d. Menyerahkan Senarai Pendaftaran Peserta kepada JK Pertandingan bagi semua pertandingan.

Borang Pendaftaran JK Eksekutif WRO Borang Pendaftaran Ketua Kontinjen Borang Pendaftaran Peserta Kategori Rendah Biasa Kategori Rendah Terbuka Kategori Men Rdh Biasa Kategori Men Rdh Terbuka Kategori Men Atas Biasa Kategori Men Atas Terbuka Kategori Khas Borang Pendaftaran Tutor Borang Pendaftaran Hakim / Teknikal Borang PenerimaanBeg Buku Program

9Perhubungan & LO

a. Menyediakan jadual tugas dan senarai nama LO beserta nombor yang boleh dihubungi.b. Kenalpasti Senarai Nama VVIP dan VIP program serta waktu ketibaannya.c. Maklumat tentang tempat penginapan dan waktu keberangkatan pulang.d. Bantu arah pergerakan kontinjen ke hotel dan bantuan proses pendaftaran.

Jadual tugas Senarai nama Lo beserta nombor untuk dihubungi.

10Pangangkutan

a. Membuat tempahan pengangkutan.b. Menyediakan pengangkutan untuk VIP/ hal-hal kecemasan.c. Menyediakan sticker untuk kenderaan.d. Menyediakan jadual perjalanan dan nombor yang boleh dihubungi.e. Menyelaras pengangkutan untuk aktiviti lawatan.f. Memastikan pengangkutan yang digunakan berada dalam keadaan baik dan memuaskan.

Bas Kereta Sticker Jadual perjalanan Senarai nombor untuk dihubungi

11Majlis Perasmian Penutup & Penyampaian Hadiaha. Menyediakan aturcara pentadbiran untuk mejlis pembukaan, penutup dan jamuan rasmi.b. Mengendalikan majlis dengan teratur.c. Merancang dan mengatur acara dan gimik pembukaan dan gimik penutup majlis. d. Mengatur & mengendalikan Raptai Majlis Pembukaan dan Penutup. e. Menyediakan teks/skrip pengacaraan majlis.f. Skrip bacaan doag. Bertanggungjawab memastikan perjalanan majlis penutup berjalan lancer.h. Sentiasa peka dan prihatin dan bersedia dengan perkara-perkara terkini dan adhoc.i. Bersedia untuk raptai.

Aturcara pentadbiran Plan acara Perasmian Gimik Pembukaan & Penutup Aturcara Majlis Skrip Pengacara Skrip Bacaan Doa

12Hadiah, Sijil dan cenderamata a. Membuat anggaran keperluan sijil-sijil yang diperlukan. Sijil penyertaan, sijil pencapaian, sijil penghargaan. b. Membuat anggaran keperluan hadiah.c. Membuat anggaran keperluan cenderamata d. Mendapatkan sijil,hadiahdan cenderamata yang mencukupi daripada urusetia. e. Menyusun sijil-sijil dan hadiah mengikut kategori pertandingan. f. Menyediakancenderamata untuk Perasmi g. Mendapatkan senarai nama pemenang daripada JK Statistik.h. Menyusun penerima hadiah semasa Majlis Penyampaian Hadiah. i. Menyediakan dulang hadiah.j. Mengagihkan hadiah kepada para pemenang.

Anggaran keperluan sijil, hadiah dan cenderamata Sijil Penyertaan Sijil Pencapaian Sijil Penghargaan Hadiah Cenderamata Dulang hadiah

13Siaraya, Rakaman & Dokumentasia. Bekerjasama dengan BTP untuk proses rakaman. b. Membuat rakaman video sepanjang acara berlangsung.c. Mengambil gambar sepanjang acara berlangsung.d. Menyediakan peralatan siaraya, LCD dan skrin yang mencukupi untuk pertandingan mengikut lokasi yang telah ditetapkan.e. Memastikan peralatan siaraya, LCD dan skrin berfungsi dengan baik semasa acara/majlis berlangsung.f. Menyusun dan melabelkan gambar untuk diserahkan kepada Setiausaha untuk laporan & dokumentasi.g. Sentiasa sedia merekod aktiviti dan peristiwa penting sepanjang pertandingan berlangsung.h. Berhubung dengan JK Rakaman untuk mendapatkan gambar-gambar sepanjang majlis berlangsung.i. Menyediakan persembahan multimedia ringkas semasa majlis pembukaan, jamuan rasmi dan majlis penutup.j. Memastikan peralatan LCD, skrin dan sound system dalam keadaan baik.k. Menyiarkan persembahan multimedia.l. Bersedia untuk raptai.

Sound System LCD Skrin Kamera Video

14Keselamatan, Kebajikan & Kecemasan,a. Menyediakan kadet-kadet & PBSM yang mencukupi untuk pengawasan sekiranya berlaku kecemasan.b. Berhubung dengan hospital berdekatan untuk penyediaan rawatan kecemasan.c. Menyediakan bilik rawatan supaya kebajikan peserta/pengunjung terjamin.d. Memastikan kemudahan am seperti surau & tandas sedia untuk digunakan semasa majlis berlangsung Senarai Nombor untuk dihubungi apabila kecemasan.

15Persiapan Tempata. Menyediakan plan susun atur pentas dan dewan b. Menghias dan menceriakan pentas / tempat untuk majlis pembukaan, penutup dan jamuan rasmi.c. Menyusun atur kerusi/meja mengikut keperluand. Memastikan keadaan tempat adalah bersih dan tersusun. Floor plan

16Persembahan a. Menyediakan persembahan yang bersesuaian untuk majlis pembukaan, jamuan rasmi dan majlis penutup.b. Menyelaras dengan JK Makanan dan Pengangkutan.c. Bersedia untuk raptai.

Peserta persembahan

17Pameran (Booth)a. Membuat tempahan booth.b. Menyediakan plan susun atur tempat pameran.c. Menyediakan senarai keperluan peralatan.d. Memastikan terdapat penunjuk arah yang jelas.e. Memastikan dan menyusun atur kerusi/meja/bahan pameran mengikut keperluan.f. Memastikan bilangan JK adalah mencukupi dan perjalanan pameran adalah lancar. g. Bersedia untuk lawatan VIP ke lokasi pameran. h. Memastikan AJK mengemas semula kawasan pameran setelah selesai.

Floor plan Keperluan peralatan Penunjuk arah/peta

18Konferensa. Membuat jemputan kepada universiti, IPTA, IPTS dan guru-guru.b. Memilih speaker dan tajuk yang bersesuaian.c. Memastikan keadaan tempat adalah selesa, tersusun, bersih dan bersesuaian.d. Menyediakan borang pendaftaran.e. Menyelaras bilangan peserta yang terlibat dengan JK Makanan.f. Menyelaras pengangkutan yang diperlukan jika melibatkan murid.

Jadual berserta tajuk dan nama speaker Ringkasan kertas pembentangan Penunjuk arah/peta

19Lawatana. Menyelaras program lawatan.b. Membuat tempahan tempat lawatan dan memastikan keselamatan dan kesesuaian tempat.c. Menyelaras dengan JK Pengangkutan. d. Menyelaras dengan JK Perhubungan dan LO.

Jadual lawatan Maklumat tempat yang dilawati

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012JADUAL TINDAKAN PENGELOLAAN

Mesyuarat-Mesyuarat Pengelolaan Pertandingan Robotik Kebangsaan (NRC) 2012

PerkaraBulanJulaiOgosSeptemberOktoberNovember

Minggu

Jawatan KuasaIndukTarikh271

Jawatan Kuasa Pengelola92917

Jawatan Kuasa Kerja

BilPerkaraTarikhMasaTempatPengerusi

1Lawatan TapakThe Zone RegencyTimbalan Pengarah BKK

2Mesyuarat JK Teknikal Bil. 19 Ogos 2012(Khamis)2.30 pmBilik Mesyuaerat Utama, JPNJPengarah Pelajaran Johor

3Mesyuarat JK Pengelola Bil. 1

4Mesyuarat JK Pengelola Bil. 229 Ogos 2012(Rabu)2.30 pmThe Zone RegencyPengarah Pelajaran Johor

5Mesyuarat JK Pengelola Bil. 317 September 2012 (Isnin)2.30 pmBilik Mesyuaerat Utama, JPNJPengarah Pelajaran Johor

6Mesyuarat Post Mortem12 Oktober 2012 (Rabu)2.30 pmBilik Mesyuaerat Utama, JPNJPengarah Pelajaran Johor

ANALISIS PENYERTAAAN NEGERIPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012

BilNegeriRendah LitarRendahTerbukaMen Rendah: LitarMen Rendah: TerbukaMen Atas: LitarMen Atas: Terbuka Robot SoccerJumlah

1Perlis313131214

2Kedah313131214

3Pulau Pinang313131214

4Perak313131214

5Selangor313131214

6Wilayah Persekutuan313131214

7Negeri Sembilan313131214

8Melaka313131214

9Johor313131214

10Pahang313131214

11Kelantan313131214

12Terengganu313131214

13Sabah313131214

14Sarawak313131214

15WP Labuan313131214

Jumlah Keseluruhan45154515451530210

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012ANALISIS PEMILIHAN PASUKAN NEGERI KE KEBANGSAAN

BILKATEGORIPEMILIHAN PASUKAN

1Sekolah Rendah:Acara Litar

Pemenang: Johan Naib Johan Ketiga

2Sekolah Rendah:Acara Terbuka

Pemenang: Johan

3Sekolah Menengah Rendah:Acara Litar

Pemenang: Johan Naib Johan Ketiga

4Sekolah Menengah Rendah:Acara Terbuka

Pemenang: Johan

5Sekolah Menengah Atas:Acara Litar

Pemenang: Johan Naib Johan Ketiga

6Sekolah Menengah Atas:Acara Terbuka

Pemenang: Johan

7Sekolah Menengah:Acara Khas Robot Soccer Gen 2

Pemenang: Johan Naib Johan

JUMLAH PASUKAN14 Pasukan

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012ANALISIS PENYERTAAN PASUKAN

BILKATEGORIJUMLAH PASUKAN

1Sekolah Rendah: Acara Litar45

2Sekolah Rendah: Acara Terbuka15

3Sekolah Menengah Rendah: Acara Litar45

4Sekolah Menengah Rendah: Acara Terbuka15

5Sekolah Menengah Atas: Acara Litar45

6Sekolah Menengah Atas: Acara Terbuka15

7Sekolah Menengah: Acara Khas Robot Soccer Gen 230

JUMLAH PASUKAN210

KRONOLOGI PROGRAMPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012

24 SEPTEMBER 2012 (ISNIN)MASASUSUN ATUR ACARA UMUM

2.00 ptg - 6.00 ptgDaftar Masuk Hotel & Pendaftaran Pasukan

Penyesuaian Litar Kategori Biasa,GEN II& Persediaan Pameran Kategori Terbuka Sesi 1

6.00 ptg - 8.30 mlmMakan Malam

1.30 mlm - 9.30 mlmTaklimat KPM & Taklimat Mentor

9.30 mlm 11.00 mlmPenyesuaian Litar Kategori Biasa,GEN II& Persediaan Pameran Kategori Terbuka Sesi 2

11.00 mlmBersurai

25 SEPTEMBER 2012 (SELASA)MASASUSUN ATUR ACARA UMUM

7.00 pg - 8.00 pgSarapan Pagi

12.45 tgh - 2.00 tghRehat & Makan Tengah Hari

7.00 mlm 10.30 mlmMakan Malam & Malam Persahabatan

10.30 mlmBersurai

26 SEPTEMBER 2012 (RABU)MASASUSUN ATUR ACARA UMUM

7.00 pg - 8.00 pgSarapan Pagi

8.00 pg 9.00 pgPersembahan Kategori Terbuka Pada Umum

9.00 pg 9.30 pgPersembahan Kategori Terbuka Pada Tetamu Kehormat

9.30pg 11.30 pgMajlis Penutup & Penyampaian Hadiah

11.30 pg 4.30 ptgLawatan Pasukan NRC Ke LEGO Land Malaysia

25 SEPTEMBER 2012 (SELASA)MASASUSUN ATUR ACARA KATEGORI BIASA

7.00 pg - 8.00 pgSarapan Pagi

8.00 pg - 8.30 pgPemeriksaan Robot & Taklimat

8.30 pg - 11.00 pgMasa Pemasangan Pusingan 1

11.00 pg - 12.00 tghPertandingan Pusingan 1

12.00 tgh - 12.45 tghMasa Baik Pulih Pusingan 2

12.45 tgh - 2.00 tghRehat & Makan Tengah Hari

2.00 tgh - 3.00 ptgPertandingan Pusingan 2

3.00 ptg - 3.30 ptgMasa Baik Pulih Pusingan 3

3.30 ptg - 4.30 ptgPertandingan Pusingan 3

4.30 ptg - 4.45 ptgMasa Baik Pulih Pusingan Suku Akhir

4.45 ptg - 5.00 ptgPertandingan Pusingan Suku Akhir

5.00 ptg - 5.15 ptgMasa Baik Pulih Pusingan Separuh Akhir

5.15 ptg - 5.30 ptgPertandingan Pusingan Separuh Akhir

5.30 ptg - 5.45 ptgMasa Baik Pulih Pertandingan Pusingan Akhir

5.45 ptg - 6.00 ptgPertandingan Pusingan Akhir

MASASUSUN ATUR ACARA KATEGORI TERBUKA

7.00 pg - 8.00 pgSarapan Pagi

8.00 pg - 11.00 pgPersediaan Ruang Pameran Kategori Terbuka

11.00 pg - 1.00 tghSesi Penghakiman Kategori Terbuka Sesi 1

1.00 tgh - 2.00 tghRehat & Makan Tengah Hari

2.00 tgh - 4.30 ptgSesi Penghakiman Kategori Terbuka Sesi 2

4.30 ptgBersurai

MASASUSUN ATUR ACARA KATEGORI GEN II FOOTBALL

7.00 pg - 8.00 pgSarapan Pagi

8.00 pg - 1.00 tghPusingan Kelayakan WRO GEN II Football

1.00 tgh - 2.00 tghRehat & Makan Tengah Hari

2.00 tgh - 3.00 ptgWRO GEN II Football Suku akhir

3.00 ptg - 4.00 ptgWRO GEN II Football Separuh Akhir

4.00 ptg - 5.00 ptgWRO GEN II Football Penentuan Tempat Ke-3 & Ke-4

5.00 ptg - 6.00 ptgWRO GEN II Football Akhir

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012ANALISIS KEPERLUAN PENGINAPAN (IKUT NEGERI)BILNEGERIJUM. PESERTA(L)JUM. PESERTA(P)JUMLAH MENTOR(L)JUMLAH MENTOR(P)JUMLAH BILIK

1Perlis14

2Kedah14

3Pulau Pinang14

4Perak14

5Selangor14

6Wilayah Persekutuan14

7Negeri Sembilan14

8Melaka14

9Johor14

10Pahang14

11Kelantan14

12Terengganu14

13Sabah14

14Sarawak14

15WP Labuan14

16Jawatankuasa

17VIP

Jumlah Keseluruhan

TATACARA MAJLIS PERASMIAN PENUTUP & PENYAMPAIAN HADIAHPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012

Tarikh:26 September 2012 (Rabu)Masa:9.30 pagiTempat:Convention Hall

01.Kontinjen berkumpul di Lobi Hotel.

02.Kontinjen dikehendaki berada di tempat yang telah ditetapkan oleh pihak urus setia.

03.Kontinjen bergerak setelah pengumuman dibuat oleh Juruacara Majlis.

04.Pengacara akan mengumumkan nama pemenang untuk menerima hadiah.

05.Pasukan perlu beratur mengikut susunan berikut:5.1Negeri/Kategori5.2Penerima akan dikalungkan medal kemenangan dan menerima sijil pencapaian daripada VIP. Penerima mengucapkan terima kasih kepada VIP.

06.Pengumuman pemenang akan diumumkan mengikut urutan berikut:6.1Tempat Ketiga6.2Naib Johan6.1Johan

07.Setelah selesai upacara penyampaian hadiah-hadiah, ucapan penutupan akan dibacakan oleh VIP

08.Majlis akan diakhiri dengan nyanyian Lagu NEGARAKU.

NOTA :Semua Pengurus Pasukan perlu memastikan pasukan memakai pakaian rasmi negeri yang lengkap dan kemas untuk upacara penutup Penerima tidak dibenarkan memakai seluar jeans/selipar/sandal & topi semasa menerima hadiah.

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012ATUR CARA MAJLIS TAKLIMAT URUS SETIA & PERTANDINGAN

Tarikh:24 September 2012Tempat:Convention Hall

2000-Peserta mengambil tempat

2015-Ketibaan VVIP -Negaraku-Doa-Ucapan aluan pengelola-Taklimat urus setia-Taklimat Teknikal Pertandingan2100-Sesi 2 Penyesuaian Gelanggang 2230-Tamat dan berehat

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012Majlis Makan Malam (Friendship Night)Tarikh:25 September 2012Tempat:Convention Hall

2000-Ketibaan tetamu dan peserta

2030-Ketibaan VVIP -Jamuan dan Persembahan

2230-Bersurai

MAJLIS PERASMIAN PENUTUP DAN PENYAMPAIAN HADIAHPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012

Tarikh:26 September 2012Tempat:JB Convention Hall, The Zon Hotel Johor Bahru

0800-Peserta mengambil tempat0800-Jemputan mengambil tempat

0930-Ketibaan VVIP (Timbalan Menteri Pelajaran)-Negaraku-Doa-Ucapan Alu-aluan Pengelola : Pengarah Jabatan Pelajaran Johor-Ucapan Smart Partner : Sasbadi Sdn. Bhd.-Ucapan : Timbalan Menteri Pelajaran-Penyampaian Hadiah dan Cenderamata

1130-Bersurai

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012STATISTIK KEPERLUAN PINGAT

BilAcaraJohanNaib JohanKetigaAnugerah Khas(No 4 - 10)Jumlah

1Rendah: Litar4442840

2Menengah Rendah: Litar4442840

3Menengah Atas: Litar4442840

4Robot Soccer Gen 114442840

5Rendah: Terbuka4442840

6Menengah Rendah: Terbuka4442840

7Menengah Atas: Terbuka4442840

JUMLAH282828196280

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012STATISTIK KEPERLUAN SIJIL

BilAcaraPencapaian(Tmpt 1-10)PenyertaanPenghargaanJumlah

1Rendah: Litar401800200

2Menengah Rendah: Litar401800200

3Menengah Atas: Litar401800200

4Robot Soccer Gen 11401200140

5Rendah: Terbuka4060080

6Menengah Rendah: Terbuka4060080

7Menengah Atas: Terbuka4060080

8Jawatankuasa/Petugas00100100

9Penaja001010

JUMLAH2808401101230

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012STATISTIK KEPERLUAN CENDERAMATA

BilPerkaraPlaque/MedalHadiah Iringan

1Pertandingan6321

Johan287

Naib Johan287

Ketiga287

2Kontinjen Negeri015

3VVIP40

Menteri/KPPM/TKPPM10

Pengarah BKK10

Pengarah JPN Johor10

Sasbadi10

4Hakim330

JUMLAH18857

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012SENARAI SEMAK PELAKSANAAN PENGELOLAAN

BilPerkaraTindakanTarikh

1Pembentangan Kertas KonsepSetiausaha

2Penghantaran Borang Pengesahan Penyertaan (Surat Siaran 1)Setiausaha

3Penghantaran maklumat pertandingan NRC ke semua JPN (Surat Siaran 2)Setiausaha

4Pra Mesyuarat bersama JK TeknikalSetiausaha

5Mesyuarat JK Pengelola NRC Bil. 1/2012 Lantikan JK Pengelola Skop Bidang TugasSetiausaha

6Mesyuarat JK Pengelola NRC Bil. 2/2012 Perbentangan Bajet JK.Setiausaha

7Mesyuarat JK Pengelola NRC Bil. 3/2012 Laporan JKSetiausaha

8Mesyuarat JK Pengelola NRC Bil. 4/2012 Laporan dan Pengesahan Pelaksanaan TugasanSetiausaha

9Persiapan Tempat Pertandingan dan Penginapan.AJK Kecil

10PERTANDINGAN NRC 2012AJK Pengelola

11Laporan Pertandingan NRC 2012Setiausaha

12Mesyuarat Post Mortem NRC 2012Setiausaha

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012SENARAI NOMBOR TELEFON PEGAWAI JPN JOHOR

01.Alamat :02.Senarai Nombor Telefon Dan Faks:2.1Talian Am Pejabat:2.2Nombor Faks:

BilNama Pegawai BKK, KPMJawatanNo.Telefon &E Mail

1Tn. Hj. Mohd. Anuar b. Abd. Hamid

Timbalan Pengarah019-206 7671 [email protected]

2Noorzalina Zainal AbidinPembantu Penolong Pengarah012-341 [email protected]

BilNama Pegawai JPN JohorJawatanNo.Telefon &E Mail

1Tn. Hj. Kamaruddin b. Mohamad Tahir

Ketua Unit Kokurikulum012-770 [email protected]

2En. Azmi b. Abu

Penolong Pengarah013-783 [email protected]

BilNama Pegawai SasbadiJawatanNo.Telefon &E Mail

1En. Kevin Wan

019-216 [email protected]

2Tengku Hazrul b. Tengku Haizar

012-411 [email protected]

3

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012JARINGAN JAWATANKUASA KERJA

Bil.Jawatankuasa

Nama Pegawai Jaringan NoTelefon/ E-mail

1Urus Setia

2Pendaftaran dan Penginapan

3Makanan & Jamuan Rasmi

4Pengangkutan

5Teknikal dan Statistik Sasbadi

6Kepegawaian & Penghakiman

7Persiapan Tempat

8Perhubungan/LO

9Jemputan, Sambutan dan Protokol

10Majlis Perasmian Penutup

11Siaraya, Rakaman dan Dokumentasi

12Media dan Publisiti

13Persembahan

14Buku Cenderamata Sasbadi

15Hadiah, Sijil dan Cenderamata Sasbadi

16Pameran

17Konferens

18Lawatan

19Keselamatan, Kecemasan & Kebajika

SENARAI NAMA JAWATANKUASA KERJAPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012

NAMA JAWATANKUASA:_______________________________________

JawatanNama Penuh

Pengerusi

Setiausaha

Bendahari

Ahli

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012SENARAI SEMAK BILANGAN PETUGAS

BilNama JawatankuasaBil Pegawai/ GuruBil.MuridJumlah

1Urus Setia

2Teknikal &Statistik

3Kepegawaian & Penghakiman

4Persiapan Tempat

5Buku Cenderamata Kata Alu-Aluan

6Hadiah, Sijil & Cenderamata

7Majlis Penutupan Rasmi Pengurus Majlis (Event Manager) Juruacara Pembaca Doa Pengurus Pentas (Stage Manager) Teks Ucapan

8Jemputan, Sambutan & Protokol

9Penginapan &Pendaftaran

10Makanan & Jamuan

11Perhubungan & LO

12Siaraya, Rakaman& Dokumentasi

13Media & Publisiti

14Keselamatan, Kecemasan & Kebajikan

15Pengangkutan

16Pameran

17Konferens

18Lawatan

19Persembahan

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012SENARAI SEMAK ABM JAWATANKUASA

BILJAWATANKUASAJUMLAH BAJET

1Urus Setia

2Pendaftaran & Penginapan

3Makanan & Jamuan

4Pengangkutan

5Teknikal &Statistik

6Kepegawaian & Penghakiman

7Persiapan Tempat

8Perhubungan/LO

9Jemputan, Sambutan dan Protokol

10Majlis Perasmian Penutup

11Siaraya, Rakaman & Dokumentasi

12Media & Publisiti

13Persembahan

14Buku Cenderamata

15Hadiah, Sijil & Cenderamata

16Pameran

17Konferens

18Lawatan

19Keselamatan, Kecemasan & Kebajikan

JUMLAH KESELURUHAN

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012SENARAI JEMPUTAN

BilSenarai JemputanBilanganCatatan

1Menteri

2KSU

3KPPM

4TKPPM SOP

5Bahagian Kokurikulum dan Kesenian Pengarah KPP Kanan SPAM KPP Kanan SPOD KPP Ko-Akademik Pegawai Meja Sains, Matematik & Teknologi

6JPN Johor: Pengarah semua Timbalan Pengarah semua Ketua Sektor semua Ketua Unit semua PPD

7Bahagian Matrikulasi

8Bahagian Pengurusan Sekolah Harian

9Bahagian Pengurusan Sekolah Berasrama Penuh & Sekolah Kluster

10Bahagian Khidmat Pengurusan

11Bahagian Dasar & Hubungan Antarabangsa

12Bahagian Pendidikan Guru

13Bahagian Pengurusan Maklumat

14Bahagian Teknologi Pendidikan

15Bahagian Pendidikan Teknik & Vokasional

16Bahagian Pendidikan Swasta

17Bahagian Buku Teks

18Bahagian Pembangunan Kurikulum

19Bahagian Pendidikan Islam

20Bahagian Pendidikan Swasta

21Bahagian Sukan

22Bahagian Kewangan

23Bahagian Perolehan & Pengurusan Aset

24Jemaah Nazir dan Jaminan Kualiti

25Lembaga Peperiksaan Malaysia

26Institut Penguruan Guru Malaysia

27Institut Aminuddin Baki

28English Language Teaching Centre

29Unit Komunikasi & Korporat

JPN: Pengarah Timbalan Pengarah Ketua Sektor Ketua Unit Kokurikulum Pegawai Meja SMaT

30JPN Perlis

31JPN Kedah

32JPN Pulau Pinang

33JPN Perak

34JPN Selangor

35JPN Wilayah Persekutuan

36JPN Negeri Sembilan

37JPN Melaka

38JPN Pahang

39JPN Kelantan

40JPN Terengganu

41JPN Sabah

42JPN Sarawak

43JPN WP Labuan

44MARA

45permataPINTAR

46Semua Pengetua dan Guru Besar sekolah-sekolah yang mengambil bahagian

47Semua sekolah yang mempunyai peralatan robotic

48Sekolah-sekolah yang berdekatan

49Media

PERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012SENARAI KANDUNGAN BUKU PROGRAM

BilPerkaraCatatanTindakan

1Kata Aluan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia

2Kata Aluan Pengarah Kokurikulum dan Kesenian

3Kata Aluan Pengarah JPN Johor

4Kata Aluan Pengerusi Teknikal (SASBADI) WRO 2012

5Jawatankuasa Induk NRC 2012

6Jawatankuasa Pengelola NRC 2012

7Jawatankusa Kerja NRC 2012

8Atur Cara Majlis Perasmian Penutup

9Jadual Pertandingan

10Peraturan Pertandingan

11Data Penyertaan Kontinjen

12Penghargaan

MESYUARAT JAWATANKUASA PENGELOLAPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012BIL. 1/2012

TARIKH : 9 Ogos 2012 (Rabu)MASA : TEMPAT :

AGENDA

1. Ucapan Aluan Pengerusi Pengelola2. Ucapan Wakil BKK, KPM3. Pembentangan Kertas Konsep Pengelolaan Pertandingan Robotik Peringkat Kebangsaan (NRC) 20124. Lantikan Jawatankuasa 5. Perbincangan Skop Bidang Tugas 6. Hal-hal lain7. Ucapan Penangguhan.

MESYUARAT JAWATANKUASA PENGELOLAPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012BIL. 2/2012

TARIKH : 29 Ogos 2012 (Rabu)MASA : TEMPAT :

AGENDA

1. Ucapan Aluan Pengerusi Pengelola2. Membentang dan Mengesahkan Minit Mesyuarat JK Pengelola Pertandingan Robotik Peringkat Kebangsaan (NRC) 2012 Bil. 1/20123. Perkara-Perkara Berbangkit4. Membentang Anggaran Belanja Mengurus Pengelolaan Pertandingan5. Laporan Jawatankuasa6. Hal-hal lain7. Ucapan Penangguhan.

MESYUARAT JAWATANKUASA PENGELOLAPERTANDINGAN ROBOTIK PERINGKAT KEBANGSAAN (NRC) 2012BIL. 3/2012

TARIKH : 17 September 2012 (Isnin)MASA : TEMPAT :

AGENDA

1. Ucapan Aluan Pengerusi Pengelola2. Membentang dan Mengesahkan Minit Mesyuarat JK Pengelola Pertandingan Robotik Peringkat Kebangsaan (NRC) 2012 Bil. 1/20123. Perkara-Perkara Berbangkit4. Laporan Jawatankuasa5. Hal-hal lain6. Ucapan Penangguhan.

1